måndag 12 maj 2014

Egen body butter

En flaska med mandelolja kraschlandade på vårt badrumsgolvet igår så själva spraydelen gick av och vi hade ingen bra glasflaska att hälla över i. Så det blev helt enkelt dags att göra den där body buttern jag köpte saker till i vintras. Jag testade att fördela oljorna enligt Organic makers recept. 25 gram av vardera mandelolja, kokosolja och kakaosmör som fick smälta ihop i ett vattenbad. När de var helt smälta fick de stå och kallna i ömsom rumstemperatur och ömsom i kylskåp. Det tog lite tid (kanske två timmar) och så pang, så stelnade det. Då vispade jag det så det blev lite ljusare och fluffigare. Just denna kombination doftar som ett mindre konditori. Gott men kanske lite mycket för vissa tillfällen. Nästa gång får det bli en osötare doft så jag kan variera mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar