tisdag 19 november 2013

Crawler sparkbyxor

Nu är byxorna till lilla O klara. Det är en omgjord variant av mönstret crawler från Ottobre nummer 4/2013. Jag skippade den hela foten och fodrade samt vändsydde efter inspiration från denna Norska blogg.
 
Tygerna är ekologiska och kommer från tyska Michas Stoffecke (klövertyget) samt tyska Lillestoff (randiga). Känns bra att kunna svänga ihop ett par ekologiska byxor bara sådär, till en ganska lite summa desutom. Det randiga tyget köpte jag på rea i somras och klövertyget köpte jag i våras. Just det tyget missades att skickas så jag fick drygt en halvmeter på köpet som kompensation.
 
Barnen ingår inte i klädesköpstoppet, men eftersom de inte är så många äpplen höga ännu så är de tacksamma att sy till när det gäller tygåtgång = mycket lite.  Mer är sytt i vuxenväg och hushållsväg (jag har ju skaffat mig en overlock!), jag får fota och fixa till så ni ser att jag inte fuskar med köpeplagg. Förra veckan var det nära när jag sprang på en klänning som kunde varit The One, jag blundade och ilade vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar