söndag 30 november 2014

Småsömnad och novemberutmaning

Novemberalster. En fold over clutch till julens kalas och så var jag bara tvungen att prova Cloth Habits nya bh-mönster.  Väskan har jag länge tänkt att sy och har samlat på mig en hel del bra tutorials på Pinterest. Jag har tänkt att jag nästa år ska lära mig att quilta och bestämde mig för att beställa hem lite tyg och när jag såg det gröna kunde jag inte motstå att använda det till just denna. Tyget är en av flera tyger i Art Gallerys serie Meadow. Båda projekten är en del i denna månadsutmaning som bland annat syftar till att lära sig något nytt.
  






 Just bh:n var en fröjd att sy, det går så mycket snabbare när det inte ska sys kanaler för bågar. Tyget köpte jag i somras på en arbetsresa i Tyskland. Det kostade 80 kr metern och har precis rätt stretch så jag köpte det i fall jag skulle vilja börja sy bh:ar. Ett bra köp visade det sig. Jag har redan klippt ut tyg till nummer två, med några modifikationer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar