måndag 11 november 2013

Helgen som gick

Skam den som ger sig. Jag tyckte inte om den nya kjolversionen heller. Så nu har jag sprättat den ännu en gång och testar nya veck. Jag tog helt sonika min favoritkjol (köpt i Skottland för hundra år sedan) och kopierade vecken rakt av. Hoppas det funkar. Denna grå bit ylle från Edinburgh skall icke få förspillas.
 
 
 
Pepparkakans tid är här. Ekopepparkaka home made style. Jag äger en miljon pepparkaksformer, de flesta inköpta på loppisar i när och fjärran. Några är helt nya förvärv, tex den med formen av den där Alvar Aalto vasen som finns lite här och var.




 
Minstingen har erbjudits förekolestart i januari. Gulp! Vi tänker så klart att hen ska ha tygblöjor även där så det är dags att snickra ihop förskolevänliga tygblöjor som är lätta för personalen. Så det får nog bli sådana med kardborre i första hand. provsydda ett par Darling Diapers i Storlek Large och de är nästan helt identiska med Mannamaa Strl medium (favoriten här hemma när det kommer till kardborre. Nu ska jag bara hitta tiden till att sy upp en förskolestash.
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar