fredag 13 december 2013

Andy coat

Jag bröt köpstoppet i en minut och köpte mig en tröja. Jag går fortfarande bet på att sy de där bashistorierna och hade inget i garderoben som riktigt funkade till kjol ( detta tack vara utresning deluxe under hösten, allt som inte längre passade åkte till Stadsmissionen). Det blev en svart historia som jag tror kommer leva länge i garderoben. Men mina intentioner är ändå att inte handla något i klädväg innan april, så det påbörjas ingen shoppingbonanza nu.

Nu saknar jag en jacka/kappa som funkar till jobbet och kanske lite finare tillställningar. What to do? Sy! Har köpt mönstret till Andy coat från det finska lilla företaget Named Clothing. Två systrar som gör otroligt fina mönster. I helgen fick man mönstret lite billigare plus att de slängde med ett mönster på en krage gratis. Jag hoppas kunna hitta bra ylletyg snart så jag kan klippa och sy en toile i julhelgen och sedan sakta men säkert sy på den i januari.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar