tisdag 22 april 2014

Catching up

Jag blev sjuk igen (halsfluss för tredje gången på 2,5 månader) därav tystnaden här. Men massor har hänt! Jag och Alexandra föreläste på klädbytardagen i Göteborg. Det var flera mycket intressanta föreläsningar som handlade om kinsumtione, kläder, miljö och textil. När jag ändå var i Göteborg smet jag också förbi Gårda Textil och spenderade ett par poäng på 1,3 meter libertytyg och 2 meter viscosefoder. Det senare tycker jag är svårt att finna i Stockholm och alternativet blir då fodertyger i plastiga konstmaterial, något jag inte gillar.

Hur pappersmånaden går? Jo då, bara bra. Jag ska försöka fixa till att några av mina prenumerationer bli digitala sådana. Jag har ju ett par dagar kvar denna månad så det ska jag nog hinna. I övrigt tycker jag det här med strumpbyxor är min akilleshäl (som jag tidigare nämnt). Hade satt på mig ett par sprillans nya under resan till Göteborg, bara för att fastna i en skruv på ett bussäte och se dessa strumpor repa upp sig till noll och inget (och 3,5 poäng gick upp i rök på en dag). Mina converseskor som jag hade hoppats kunna slita på en sommar till gav helt upp i går och sprack bak i hälkappan, så där kommer det nog också gå ett par poäng. Snart ska vi också gå på bröllop och jag har petat med att sy mig en klänning tills dess, är dock osäker på om den håller måttet, modellen heter Georgina och kommer från Republique du Chiffon. Om den inte håller får jag sy mig något annat alternativ rota fram en gammal favorit ur garderob, en som bevistat bröllop förr.

Nu är det dags att packa lite väska och bege sig till sjukhus för att operera bort halsmandlarna. No more halsfluss sen. På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar