onsdag 30 april 2014

Så här gick det i April



Ok, nu är jag nyopererad så no more sjukor och därmed ska jag bli bättre på att blogga. Nu har hela april månad gått och så här klarade jag utmaningen:

  • Kolla upp möjligheterna att byta morgontidningen i papperformat mot en digital prenumeration, och andra ev. prenumerationer

Det gjorde vi redan i höstas så check på den. Utöver det har jag två prenumeration Kloka hem (går ej att få digitalt) samt en sömnadstidning går ej att få digitalt då man behöver alla mönster i den.

  • Ge bort alla tidningsmagasin som du själv läst klart och inte tänker behålla

Jag har skickat en massa tidningar till vänner och släkt. Jag har också fått ett par som gått vidare.

  • Se över möjligheterna att byta ut hushållspapper mot tygservetter i köket
Det gjorde vi förra våren och har inte köpt en enda rulle med hushållspapper sedan dess. 

  • Säga upp alla pappersbesked du får från bankerförsäkringsbolag, postorderföretag etc.

Hos myndigheter och banker så gick jag in på deras hemsidor och avbeställde allt som gick. Den direktadresserad reklamen som man får för att man någon gång beställt något kan vara svårare att bli av med. Jag gick in på Reklamfritt.se, där kan man bocka av alla man vill bli av med i ett svep. Mycket smidigare än att kontakta varje företag för sig självt. Snabbast att respondera var Ellos som redan samma eftermiddag meddelade mig att man tagit bort mig ur deras register. 

  • Skriva ut dubbelsidigt

På jobbet har vi det automatiskt inställt och hemma har vi ingen skrivare. Jag har också blivit bättre på att inte skriva ut så mycket på jobbet sedan vi fick I-pad som arbetsverktyg. Men det är en vana att ytterligare se över.

  • Nej tack till reklam

Det har nog suttit på vår dörr så länge som jag kan minnas.

Inköp då?

När jag hälsade på Alexandra i Göteborg passade jag på att besöka Gårda textil och där handlade jag 1,3 meter Libertytyg och 2 meter viscosefoder = 6,5 poäng,  sedan har det också blivit en prickig kjol 4 poäng och en bh 2 poäng. Så sammanlagt, 12,5 poäng.  Jag hade 56 poäng kvar, fixade 10 nya och gjorde av med 12,5. Nu har jag alltså  53,5 poäng kvar. Jag fyndade också en otroligt fin nästan helt ny sidenkavaj på Röda korsets second hand för mer utvalda plagg. Sådant värmer i kassan för både poäng och pengar.

Utöver det har jag också sytt en hel massa grejer under all den tid jag varit sjuk. Bland annat en klänning som jag tänker ha på ett bröllop vi är bjudna på i helgen. Hoppas få till lite bilder på det.



S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar