måndag 3 mars 2014

Ekologiska strumpbyxor

Nu har jag hunnit provat de där strumpbyxorna med ekotänk från Swedish stockings. Hittills håller de vad de lovar. Tjocka och fina med täta maskor (60 denier). Bästa av allt i midjan är mudden bred så inget som korvar sig eller skär in, eller hamnar för långt under midjan. Efter en eftermiddag i finskor så har jag synat dem under fötterna och inga slitningar, stort plus för det. Kanske ska jag våga mig på att köpa ett par till (och bli av med ytterligare ett par poäng).  De finns ju i flera fina varianter, ett par mönstrade hade varit snyggt. Förhoppningsvis blir de de bästa investeringarna i år.

Bild lånad av Swedish stockings

Ni verkar var många därute som håller med mig om att just strumpbyxor kan det vara svårt att hålla liv i länge, vilket ger en hyfsat stor omsättning på dem. Och konsumtion av dem. En av de bloggare som deltar i utmaningen har skrivit ett helt inlägg om hur man kan hålla liv i dem lite längre. Det bästa tipset där (för mig) var nog att ha strumpbyxorna i separata tygpåsar så att de inte fastnar i en massa annat, eller i små flisor av trä om man har en byrå (som vi har här hemma till just sådan förvaring). Jag ska också bli bättre på att fixa små maskor som inte syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar