söndag 16 februari 2014

Lite brittisk kärlek om vintern

Jag blev alldeles förälskad i Manchestertyg under min resa till Skottland i höstas. Vips, så hade jag sytt två kjolar i just manchester. Det är synd att det är så svårt att få tag på ekologisk manchester dock. Nästa gång får det bli att beställa från England. Men den här i mörkblå manchester älskar jag. Snällt mönster som passar lite bredare höfter, och jag älskar retrolooken som den har. Blue Gingerdoll som gjort mönstret har flera andra retromodeller som jag gillar (men inte köpt ännu). Jag fick till och med ett litet mail från skaparen av mönstret som tyckte min version av kjolen var fin, det värmer (efter alla timmar av slit och sprättande som den innebar, eftersom jag lyckades sy den i en för stor storlek till att börja med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar