lördag 15 februari 2014

Lite finsk kärlek om våren

Låt våren komma nu så barnen kan få springa runt i kläder gjorda av dessa fina ekotyger från Finland. Köpte på Syfestivalen i går. Jag köpte också ett jacktyg i går som kostade mig 3,5 poäng.


Det blev lite mer garn också (men sen är det stopp!). Tyvärr inte ekologiskt. Men jag ska prova att sticka ett par benvärmare. Tänker att det kan bli perfekt sysselsättning på tågresor. Har ett par längre sådana framför mig den närmsta tiden. 

 Tack och lov har jag rensat så mycket nu att jag klarat av februari månads utmaning och får 10 poäng. Men det skrämmer lite hur lätt det är att handla grejer, och då tycker jag ändå att jag håller igen. Hade det inte varit för utmaningen så hade jag kunnat komma på ganska många saker jag tycker att jag  "behöver".  Får nästan skriva en liten lista så jag inte förbrukat mina poäng i allt för rask takt. Hur gör ni för att inte slentrianhandla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar