fredag 26 april 2013

Ekologiska barnkläder


Till den stora lilla köpte det mycket begagnade kläder från loppisar och Tradera. Nu ärver lilla O en del av det som jag själv inte har hunnit sälja vidare, känns bra att han ibland är tredje eller fjärde barnet på vissa plagg.. Men då de två små är födda på helt olika årstider så stämmer det inte alltid, det som finns behövs inte eller det som behövs finns inte. Det är ju inte heller alltid det man letar efter finns på tradera heller. T.ex har jag letat efter bra pyjamaser som funkar för en fluffig blöjrumpa och blev himla glad när jag hittade Maxomorra och Duns. Jag provbeställde i en omgång från Little Bloom när jag ändå skulle köpa Imse vimse AIO. Vi gillade det som kom då det hade en rymlig passform utan att vara stort. Sedan gjordes en beställning till (man får passa på när det är fraktfritt) på underkläder till lilla stora. Efter att ha läst om just barnunderkläder och hur mycket kemikalier de innehåller så känns det som att det om något bör vara helt ekologiskt. Framförallt känns det svårt att hitta underkläder som inte har en massa plasttryck (fyllda med gud vet vad för kemikalier). Passform och kvalitet måste ju ändå gå över vad affärerna tycker att treåriga småtjejer önskar att de kunde konsumera. Nedan är två favoriter från Maxomorra, men kolla även in Duns, deras kläder är som små karameller i färg och form. Båda i 100 % ekologisk bomull och GOTS-märkta.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar