måndag 22 april 2013

Svenska ekofavoriter

I höstas när det stora ekoprojektet här hemma drog i gång, så var det efter att jag av misstag fått lite av Body shops body butter i munnen (efter att ha petat ut ett hårstrå ur munen). Det smakade rävgift. Som högravid så fanns det ju inte en chans i världen att jag ville ha detta på min kropp. Införskaffade mig snabbt någon kroppsolja och bestämde mig för att fasa ut de traditionella kroppsprodukterna som kändes halvokej och kasta de som kändes helt fel. Så nu är nästan allt eko hemma, utom några få saker. Hårspray (har inte skaffat något eko sådant så nu har jag varit utan det i två månader), mitt vanliga smink börjar ta slut så jag behöver hitta ekodito, bra salva för röda barnrumpor (provar nu CJbutter som verkar användas flitigt i USA och England). Har också provat kokosolja, men tyckte att det funkade så där trots alla hyllningar den får. Av mina nya bekantskaper sedan rävgiftsincidenten i höstas så är det svenska märken som vi gillar och förbrukar mest av. De är föjande:

Valleberga: De har ett badskum som stora lilla badar i, och en barnolja som vi använder till precis allt. Lycksamt nog säljs de i en affär mitt emot mitt jobb annars kan de köpas här.

Salviderm: Eko behöver inte vara dyrt eller krångligt. Salviderm gör bra produkter som är prisvärda och lättillgängliga. Bäst gillar jag deras handkräm.

Rosenserien: Har under vintern använt en av deras ansiktskrämer och deras hudkräm (som doftar fantastiskt). Brukar finnas i de flesta hälsokostaffärer.

Vilka är era bästa produkter när det kommer till kroppsvård för stora och små?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar