tisdag 30 april 2013

Två ekologiska favoriter

Så tog mascaran slut och det var dags att skaffa en ny. Hade hört mycket gott om franska Une. De är också väldigt lätta att få tag på, brukar ofta finnas på Åhlens. Jag köpte deras volymmascara Green pride som är ecocertmärkt och jag måste säga att jag är mycket nöjd, håller sig på plats och smular inte. Kostade runt 160 kr.
Tycker ibland att det kan vara svårt att få tag på ekologiskt smink utan att behöva beställa på nätet eller åka till specialbutiker. men nu när deras mascara visat sig vara så bra kan jag tänka mig att prova deras övriga sortiment också. I vanliga fall brukar jag bunkra ekosmink och hudvård när jag är utomlands. Berlin är något av ett mecka när det kommer till att kunna ekohandla.

Förra året var jag i London och passade på att prova ett nytt märke, Green people. Har nu upptäckt att de även startat en svensk webshop. Men jag köpte duschkräm för vuxna, bad- och duschkräm till barn, hudkräm för barn och Mum and baby rescue balm. Den senare kan användas på torra fläckar, såriga bröstvårtor och röda barnrumpor. Fantastisk produkt med flera användningsområden, den har vi använt till det mesta sedan lilla O kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar