onsdag 5 juni 2013

50-talskjol

Föräldraledigheten är som fritt spelrum för att ta sig an nya intressen. Ekotänket ledde in på tygblöjor, som ledde in på sömnad av detsamma, som ledde in till att jag köpte mig en symaskin. Här är jag nu med en ny symaskin, ett växande tyglager och små alster som produceras. I går blev det en kjol. Visste inte riktigt om jag skulle våga ta mig an ett projekt som innebar rynktråd och halva elastiska band i midja. Men med massor av tålamod (och en minst lika tålmodig make som satt och hummade när jag under lite för lång tid satt och debriefade sömnadsprojektet) så rodde jag det i hamn. Mönstret är Kwik sew 3794. Tyget jag använde är ett tunnt bomullstyg som jag hittade bland en massa andra tyger avsedda för skjortsömnad.  Egentligen skulle jag bara köpa lite mudd när jag slank förbi Tyverket (som passande nog ligger nära mitt jobb) och här står jag med en ny kjol. Och lite barnjersey. Och ett kjolmönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar