torsdag 6 juni 2013

Sy egna inlägg till tygblöjor


Nästan alla tygblöjor har någon form av inlägg eller så kan man fylla dem lite extra om det behövs. Så man kan nog aldrig få för mycket av just den varan. Det är också väldigt lätt att sy dem själv och då kan man ju också få dem precis i den form och med de material önskas. I väntan på de bambutyger jag köpt så provsydde jag i ett annat populärt material, microfiber. Egentligen kan de ju sys i vilket material som helst, men vissa tyger gör sitt jobb lite bättre än andra. Jag vek microfiberdukarna i tre lager, precis som en prefold och så sydde jag fast ett bomullstyg. Detta för att man aldrig ska ha microfiber direkt mot huden. Det tog knappt 5 minuter och det blev billigt då jag på den mönstrade sidan använde små stuvar som jag redan hade hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar