måndag 17 juni 2013

Sjukstuga

Idag är vi hemma med sjukt barn för första gången sedan i maj förra året. Så vi har hittills inte hamnat i vabträsket. Men nu när båda barnen är krassliga så har man att göra. När man ändå har hemmadag så passar jag på att tvätta upp tyger det ska sys av samt drömmer om lite fler tyger. I går satte jag saxen i tygerna från Sampsukka, stretchfrottén och bambufleecen. Det blev en fjärilsprefold som passar perfekt i såväl Mannamaas som den hemsydda tygblöjan. Om jag bara hade vetat innan vi drog i gång det här med tygblöjor, att det skulle kunna bli så billigt om man sydde dem själv. Men det kan också bli hiskeligt dyrt då man vill köpa alla fina tyger i hela världen. Men nu försöker jag hålla mig till de ekologiska/och eller ökotex samt GOTS-certifierade. Det minskar utbudet en aning i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar