söndag 19 januari 2014

En helg

Den här helgen inleddes med semla. Världens bästa bakverk om ni frågar mig. På lördags morgon kom jag på i alla hast att vi borde åka till St:Erikshjälpens second hand. Samma sekund om jag klev in där såg jag vårt nya köksbord (ni vet, vårt gamla gick sönder så till den milda grad att set inte längre gick att limma ihop. Det var synd, det var så fint och liknande bord går för 4000 kr på blocket). Även detta är ett teakbord. Stabilare  konstruktion och kommer från möbeltillverkaren Bodafors.

Lördagskvällen spenderades vid symaskinen, försöker bli vän med jersey och syr mig en klänning jag hoppas kunna visa snart. Söndagsförmiddag i pulkabacken, eftermiddagen viktes åt att packa allt som ska med till förskolan i morgon inklusive tygblöjor. Det börjar bli ett mindre företag att ha två förskolebarn.  Nu på kvällen svängde också Ecoviva förbi. Vi har bestämt oss för att prova deras vegetariska matkasse varannan vecka. Kvällen får rundas av med brödbak (nyårslöfte: baka allt vardagsbröd själv) och hasa runt i raggsockor. Fint så.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar