tisdag 28 januari 2014

Peggy skirt

Det är ju inte direkt lätt att fota en mörkblå manchesterkjol i detta vintermörker. Inte så där så att man kan se vare sig nyans, strukur eller detaljer. Men det är ett kjolmönster från Blue Gingerdoll, Peggy skirt. Jag sydde klart det redan i november (och en massa saker efter det), men det här vintermörkret gör att inget fastnar på bild.


Jag sydde stolek 12, som blev för stort så jag få minska på det till nästa gång, så att jag slipper sy in så mycket som denna gång. Jag älskar fickorna som är smart och snyggt konstruerade. Jag gillar också de små flärparna i sidan på kjolen. Kjolen är något avkortad då jag tyckte den blev ganska lång. Nästa får bli i ett tjockare Chambraytyg.

 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Super cute! I love the fabric you chose :)

    SvaraRadera
  2. Thanks! I re-fell in live with corduroy, after a trip to Scottland this fall :)

    SvaraRadera