lördag 18 januari 2014

Plåster på såren

Förra veckan kom leveransen från AgnesAmelia. Men i den saknades ansiktsoljan, jag skrev ett mail och de svarade supersnabbt att de genast skulle posta den. Bara några dagar senare dök detta upp. Ansiktsoljan + en doftljus upp som plåster på såren. Ljuset är helt paraffinfritt och när det smälter blir det en olja som kan användas som massageolja. Ljuset innehåller vara vegetabiliska oljor.  Förr var jag en junkie när det kom till doftljus, men har sakta men säkert vant mig av med det då ekoutbudet är rätt skralt. Men detta gillar jag.

Ansiktsoljan kom precis i rätt tid. I morse skakade jag ur den sista droppen ur den förra flaskan. Flaskan har en pipett (gör det lätt att använda och inget går till spillo) och kommer helt klart återanvändas nu när jag tänkte testa att göra lite mer egna produkter här hemma. Även plåtburken som ljuset kom i kommer att få nya uppgifter här i livet. Som sagt, en produkts livscykel känns minst lika viktigt att ta hänsyn till om man ska tänka miljö. (Så stor eloge till AgnesAmelia som skickar sina paket i kartonger de själva fått varor i, det senaste paketet kom i en Voluspakartong, där snackar vi miljötänk!)

2 kommentarer:

  1. De där ljusen anv vi oxå här hemma. Visste inte att de var ekookejiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miah: Jorå, de innehåller bra grejjer :)

      Radera