måndag 13 januari 2014

Mina utmaningar



Så himla kul att flera av er där ute hoppar på vår utmaning! Jag har funderat lite på vad som blir den största utmaningen för mig detta år och jag tror att dessa grejer kan vara poängätare:

Träningskläder: Jag har tidigare tränat ganska mycket (här är min gamla blogg som handlar om just detta). Idag när jag pallrade mig i väg till gymmet så slog det mig att det har sinat i min träningsgarderob. Under ett par år sponsrades mitt bloggande och det var så gott som fri tillgång till träningskläder och skor. Men om det är något man sliter på så är det just dessa kläder. Man svettas i dem och tvättar dem mer än något annat.

Rejäla vinterkläder: De första vinterdagarna påmindes oss om att vi nu har barn i pulkaåkningsålder så det funkar inte längre att slira runt i jeans och ofodrade vinterskor, inte en hel dag i backen.

Strumpbyxor: Då jag periodvis mer eller mindre bor i klänning eller kjol så används strumpbyxor mer än flitigt. Det är svårt att hitta sådana som håller en längre tid. kanske får jag investera i yllestrumpbyxor som går att laga om det behövs.

Underkläder: Det behövs nya efter en graviditet och ett postgravid år. Inte så mycket att säga om. Det finns många som syr både snygga trosor och bh:ar men jag är osäker på om jag kommer att ha tid att lära mig sådan finsömnad. Kanske blir jag tvungen om poängen börjar tryta.

Skor: Helt omöjliga att sy själv. Så gott som i alla fall. Vet redan nu att detta kommer äta poäng.

Sammantaget, det som kommer att kosta för mig är saker som jag inte kommer kunna sy själv i någon större utsträckning. Kanske kan jag hitta vinterkläder på second hand och möjligtvis även skor på typ Judits. Strumpbyxor får jag välja med omsorg så det håller läääänge. Vad kommer att bli eran stora utmaning eller vad kommer att ta era poäng?



2 kommentarer:

  1. Funderar på att ta mig an din utmaning. Beträffande strumpbyxor: Falkes i ull! Fantastiska. Håller länge och noppar mkt lite. Funkar även att stoppa. Lite små i storlekarna så var inte fåfäng när du handlar. Mitt lite för små par är nu inne på tredje säsongen med stoppat tåparti (och lagat grenparti x ggr pga för liten strl), det andra paret gör sin andra säsong. Har bara två par och tvättar flitigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om strumpbyxor, dessa ska jag genast kolla in. Ska också läsa på lite om det här med att stoppa strumpor :)

      Radera