söndag 12 maj 2013

Bisfenol i flaskan


Idag var vi iväg på en 4H-gård här i grannskapet för att umgås med vänner och låta stora lilla se på djur och springa av sig. Det var ju ett tag sedan det var säsong för utepicknick och jag fick tänka till när vi skulle packa. Småpåsarna jag köpte från Etsy var perfekta att lägga frukt och tygservetter i. Muggar har vi inga bra (får leta på second hand) som tål lite uteliv. Så det fick bli några pappmuggar som fanns kvar från ett kalas. Innan brukade vi ha plastmuggar från Ikea, men de kastades i den stora plastrensningen.

Kakorna visade sig passa perfekt i en gammal honungsburk om man staplade dem däri. Lilla storas drickaflaska från Sigg var på förskolan så det fick bli köpesmoothie i sista stund. Tur var väl det. För Siggflaskan har inte blivit använd på länge och nu läste jag detta. Jag tror banne mig att dotterns flaska har metallfärg inuti och således innehåller bisfenol. Ska genast ta flaskan från förskolan, kasta den och ersätta med ny flaska i metall som inte innhåller märkliga beläggningar. Ibland tror man att man har koll, men icke.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar