torsdag 23 maj 2013

Jag vurmar för det finska (och en semester i Helsingfors)

Jag har fått en vurm för Finland sedan hela tygblöjegrejen drog i gång. Först var det deras tygblöjor, sedan deras barnkläder, nu deras textiler, bloggar och skaparanda. Jag vill genast ha ett eget stort hus på den finska landsbygden, slå upp min symaskin där, skaffa ett par ungar till (en i alla fall), ha ett jobb som kan skötas lite på distans, förköpa mig på finska textilier (de har fortfarande kvar en inhemsk textilproduktion till skillnad från Sverige), och inreda med Aalto. Jag äger ju t.ex. redan en miljon av dessa glas i varierande färg:
Nu verkar det nog också som att vi åker till Helsingfors i sommar. I tanken har jag redan börjat ladda för finsk storkonsumtion. Utöver det kan jag också tänka mig ett varv på Alvar Aalto museet, ett återbesök på Arabiamuseet och så tror jag stora lilla skulle gilla Helsingfors Stadsmuseum. Själv gillar jag Designmuseet.

I väntan på det finska råkade jag köpa en bit av detta tyg. Tänkte jag skulle våga mig på att sy en pocketblöja med Coolmax på insidan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar