lördag 25 maj 2013

Cirkus, tyger och Sampsukka

När ni läser det här befinner vi oss snart på 30-årskalas i Värmland. Det är så mycket denna vår. namngivningar, kalas, dop och så omtag på allt igen. Nästa helg far vi till Småland, och helgen därpå kommer det besök hit. Vi är som en cirkusfamilj, kanske borde vi köpt oss en cirkusvagn i stället för bil? Finns det miljöcirkusvagnar?

Men snart så, då ska jag sätta mig och sy. Jag frågade lilla stora om hon ville ha ett par byxor i det lila prickiga tyget underst. Men hon svarade nej. Sa att hon i stället ville ha ett par kalsonger i det bruna tyget med röda äpplen på. Då är det väl bara att ta tag i det? Om tygerna: jag har påbörjat en hamstring av smärre karaktär för att kunna sy. Igår fick jag ihop en fin sambeställning från Sampsukka med två andra. Hjälp! Jag håller på att bli min mamma och svärmor i ett. Snart vadar jag i tyger och små hemsydda projekt. Lova att ni gör en intervention när det gått för långt?

1 kommentar:

  1. Det tar jag som en komplimang och säkert svärmor Inger med. ;-)

    SvaraRadera