måndag 27 maj 2013

Morgongröt, garnrester och hushållspapper


1. Eko-frukost
Jag gullade så mycket med mina barn i morse att jag inte fick tid för frukost. Frukostmänniska som jag är så bara måste jag få i mig något. Fick tag på gröten nedan för en ynka tjuga (om man också köpte kaffe och surdegsmacka med massor utav gott i)!


2. Återbruk
Min mamma påbörjade en filt när Stotra lilla var liten. Den glömdes bort men dök upp i helgen. Så nu får lilla O den. En liten taktilfilt där varje ruta har eget mönster, färg, garn och stickmönster. Gjord av gamla garnrester. Lilla O gillar den skapt.


3. Uppdatering
Hur funkar livet utan hushålsspapper? Jo tackar som frågar, bara bra. Numer känns det ju nästan befärngt att torka små barnmunnar med lite strävt papper när man kan ha mjukt tyg (för det är nog till barnen största delen av alla hushållspapperskonsumtion har gått). Känns inte som tvättberget ökat och de är smidiga att tvätta. Jag har till och med packat undan hållaren för hushållspappret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar