fredag 24 maj 2013

Små blöjbyxor från Ottobre

Nu har jag köpt mig en ny symaskin, en Husqvarna Opal 650. Har än så länge bara hunnit sy på den en gång och det blev att prova den i dubbel bemärkelse.  Jag passade nämligen på att också prova ett nytt litet mönster, ett par korta små barnbyxor, även detta från Ottobre. De syddes i ekologisk jersey och ökotex märkt mudd.

Tror de blir helt perfekta i sommar. Men det här första paret var något av en provomgång då jag aldrig tidigare sytt med muddtyg som kantband. Jag provade lite olika varianter, vilket gör att om man vänder dem på avigan så ser man att bensluten är helt olika, sömmen i midjan kan ju helt klart bli bättre också. De funkar bra att ha hemma, och så får jag sy lite snyggare att ha bortanför hemmets fyra väggar. Ska bli kul att lära känna symaskinen så man vet lite bättre vilka sömmar som funkar och inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar